وبلاگ مقالات آموزشی سپینا

اتوماسیون حسابداری

سیستم های حسابداری خودکار موضوعاتی مانند نگهداری دفاتر، ایجاد گزارش های مالی و جمع آوری اطلاعات برای تیم‌های مالی را عهده‌دار هستند از آنجایی که فرآیندهای مالی پیچیده هستند، تیم حسابداری ممکن است با چالش‌هایی مانند مغایرت‌های حساب، خطای تراکنش، یا به روز‌رسانی با تاخیر تراکنش‌ها مواجه شود.

اصل تطابق و حسابداری تعهدی

سيستم های يكپارچه از ضرورتهای هر كسب و كار در هر اندازه ای ميباشد راهكارهای يكپارچه باعث كاهش هزينه ها شركت ها مي شود از طرفی سيستم هاي يكپارچه باعث بهبود فرايندهاي كسب و كارها مي شوند و مديران به اتكای اطلاعات سيستم های يكپارچه می‌توانند تصميمات مناسب و در لحظه بگيرند.

سيستم های يكپارچه از ضرورتهای هر كسب و كار در هر اندازه ای ميباشد راهكارهای يكپارچه باعث كاهش هزينه ها شركت ها مي شود از طرفی سيستم هاي يكپارچه باعث بهبود فرايندهاي كسب و كارها مي شوند و مديران به اتكای اطلاعات سيستم های يكپارچه می‌توانند تصميمات مناسب و در لحظه بگيرند.

مزایای راهكارهای یكپارچه نرم‌افزاری(ERP) برای صنایع

در دنیای رقابتی کسب‌وکارهای امروز بیش از هر زمان دیگری به راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای ساده‌سازی عملیات، افزایش بهره‌وری و کسب مزیت رقابتی بيشتر احساس مي‌شود. یک راهكار يكپارجه نرم افزاری(ERP) خوب به یک ابزار ضروری برای مشاغل در تمام صنایع تبدیل شده است. داشتن یک راهكار يكپارجه نرم افزاری(ERP) قوی و کارآمد برای موفقیت و رشد کسب و کارهای بسیار مهم است.

ارتباط حسابداری بهای تمام شده با سودآوری

دانستن آناليز بهاي تمام شده كالاهاي ساخته شده براي مديران بسيار مهم مي باشد مديران با دانستن بهاي تمام شده محصولات مي توانند به كنترل هزينه هاي ساخت بپردازند و در قيمت گذاري فروش محصولات از هزينه ساخت استفاده نمود و از اطلاعات بهاي تمام شده در تنظيم بودجه استفاده نمايند و در بازار رقابت حضوري مؤثر داشته باشيم.

برنامه ریزی و کنترل تولید دو استراتژی هستند که به طور منسجم در تولید کار می کنند برنامه ریزی شامل چه چیزی تولید شود، چه زمانی تولید شود، چه مقدار تولید شود و موارد دیگر را شامل می‌شود کنترل تولید عملکرد بهینه سیستم تولید را با استفاده از تکنیک های کنترلی مختلف برای اهداف توان عملیاتی بهتر تضمین می کند.

فرهنگ سازمانی

در این مقاله، تأثیر فرهنگ سازمانی در گزارشگری مالی سیستم های یکپارچه (ERP) در شرکت ها بررسی شده است.

نقش گزارشگری مالی

گزارشگری مالی در سیستم یكپارچه منعكس‌كننده‌ انواع گزارش ها‌ی واحد تجاری می باشد، از این‌ رو میتواند مبنایی برای ارزیابی مدیریت‌ و واحد تجاری را فراهم‌ ‌آورد.

ثبت شکایت در سامانه مودیان

مودیان مالیاتی می توانند با اعلام شماره نامه برگه ای که به آن معترض می باشند، مشخصات تراکنش های مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خود را با جزئیات اعلام نمایند.

تجزیه و تحلیل ضورتهای مالی

تجزیه‌ و تحلیل صورت های مالی ﯾﮑﯽ از اصلی‌ترین بخش های تحلیل بنیادی در ارزﯾﺎﺑﯽ ﺷﺮکت ها می باشد که توسط ذینفعان داخلی و خارجی انجام می شود

تجدید ارزیابی در حسابداری راه حلی برای ارائه مکانیزمی برای ارزیابی مجدد ارزش دارایی ها ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که صورت های مالی ارزش منصفانه جاری آنها را منعکس می کند.

گزارش پایداری شرکتی

گزارش پایداری شرکتی (Corporate sustainability) فرآیندی است که در آن شرکت ها به طور منظم اهداف پایداری و پیشرفت خود را در دستیابی به آن را منتشر می کنند.

راهکار نرم افزاری انبوه سازان مسکن

شرکت سپینا در حال حاضر با ارائه راهکار نرم افزاری راهیار با تجربه نزدیک به یک دهه اجرای موفق در انبوه سازان مسکن توانسته است خدمتی نوین به این صنعت ارائه نماید.

نرم افزار بهای تمام شده، شاخه ای از حسابداری مدیریت می باشد. با این نرم افزار می توان شاخص های کلیدی مانند نقطه سربه سر، انحراف از معیار ها، هزینه های متغییر و ثابت، هزینه یابی بر مبنای فعالیت، تحلیل هزینه-حجم-سود و … را تعریف و گزارش های مدیریتی تهیه کرد.

همه چیز در مورد کلید های عمومی، اختصاصی و CSR + دانلود رایگان نرم افزار تولید کلیدهای عمومی، اختصاصی و CSR سپینا ویژه سامانه مؤدیان مالیاتی

سیستم بهای تمام شده، مدلی برای محاسبه هزینه کالاهای ساخته شده در واحدهای تولیدی می باشد. شرکت ها با استفاده از نرم افزار بهای تمام شده می توانند عملکرد واحد تولیدی خود را بررسی کنند. نرم افزار بهای تمام شده یکی از ماژول های سیستم یکپارچه می باشد و با این ویژگی، اطلاعات در لحظه برای ارزیابی کسب و کار و پیش بینی های مدیریتی در اختیار مدیران قرار می گیرد.

درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

سامانه مودیان، سامانه ای است که توسط سازمان امورمالیاتی طراحی شده تا مؤدیان مالیاتی صورتحساب های خود را در آن ارسال کنند و مبنای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد.

کارپوشه، مجموعه ای از اطلاعات است که برای محاسبه و تهیه اظهارنامه مالیاتی صورتحساب ها از آن استفاده می شود. کارپوشه شامل مدارکی مانند گواهی ها، رسیدهای خرید و فروش، صورت حساب ها، مدارک بانکی و … می باشد.

نرم افزار اتوماسیون اداری

نرم افزار اتوماسیون اداری امروزه به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح است. با این حال، بسیاری از سازمان‌ها هنوز از روش‌های سنتی برای مدیریت نامه‌های اداری بهره می‌گیرند.

شرکت های تولیدی برای اینکه محصولات خود را به مشتریان خود برسانند باید از یکی از مدل های کانال های توزیع کالا استفاده کنند. البته به صورت ترکیبی هم می توانند انجام دهند. نرم افزار پخش راهیار تمامی کانال های توزیع کالا را پوشش می دهد. در این مقاله کانال مستقیم توزیع کالا را به اختصار توضیح می دهیم.

نرم افزارهای ابری یا راهکار یکپارچه ابری (Cloud) از سرورهایی در مراکز داده در سراسر جهان تشکیل شده است. حرکت به فضای ابری می تواند در هزینه شرکت ها صرفه جویی کند و راحتی را برای کاربران ایجاد کند. ابر، کاربران را قادر می‌سازد تا به فایل‌ها و برنامه‌های مشابه تقریباً از هر دستگاهی دسترسی […]

حاکمیت فناوری اطلاعات بخشی از یک فعالیت گسترده‌تر حاکمیت شرکتی است اما با تمرکز خاص خود. مزایای مدیریت ریسک خوب فناوری اطلاعات، نظارت و ارتباطات شفاف نه تنها هزینه و آسیب ناشی از شکست فناوری اطلاعات را کاهش می دهد- بلکه باعث ایجاد اعتماد، کار گروهی و اطمینان بیشتر در استفاده از خود فناوری اطلاعات و افراد مورد اعتماد خدمات فناوری اطلاعات می شود. پایه و اساس اجرایی در حاکمیت فناوری اطلاعات به‌کارگیری یک نرم افزار یکپارچه (ERP) خوب می باشد.

شرکت ها با به‌کارگیری راهکارهای ابری مانند راهیار ابری به جای تمرکز بر تجهیزات فناوری اطلاعات می توانند تمرکز بر کسب و کار خود داشته باشند و در هزینه های به‌کارگیری نرم افزارها صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشند.

نقش نرم افزارهای یکپارچه (ERP) در تصمیم گیری ها

با بهره‌مندی از بانک اطلاعاتی یک نرم افزار یکپارچه ERP می‌توان تصمیمات بهتری برای کسب و کار گرفت و ریسک تصمیمات را به حداقل رساند.

حسابداری سرقفلی

حسابداری سرقفلی‌ یکی از بحث برانگیزترین موضوعاتی‌ بوده که منجر به تدوین استانداردهای‌ حسابداری و ارائه متون پیشنهادی‌ بسیاری توسط مراجع تدوین استاندارد و گروه های حرفه‌ای مختلف در طول‌ زمان گردیده است

برای هر کسب و کاری حتی شرکت های کوچک و متوسط (SME)، داشتن یک راهکار نرم افزاری ERP به‌عنوان یک عنصر کلیدی برای موفقیت شرکت محسوب می شود.

سیستم erp

بهترین سیستم های ERP ابزارهای چند منظوره عالی هستند که کسب و کار شما را بهبود داده و سبب افزایش کارایی، توان عملیاتی و کاهش هزینه ها می شوند.

بهترین نرم افزار erp

راهکارهای نرم افزاری یکپارچه (ERP) امروزی عملکردهای مالی و عملیاتی ضروری را یکپارچه و خودکار می کنند و مجموعه ای از داده ها را از منابعی از جمله خرید، فروش، دارائی ها، حقوق و دستمزد و گزارش مالی را ارائه می دهند

ERP یک نرم افزار مدیریت کسب و کار است که به هماهنگی و مدیریت تمام فعالیت های تجاری یک کسب و کار کمک می کند و اطلاعات را در تمام سطوح سازمان در دسترس قرار می دهد. پیاده سازی ERP بر کل سازمان از جمله فرآیندها، افراد و فرهنگ آنها تأثیر می گذارد.

ارزش گذاری انبار

در این مقاله به روش های ارزش گذاری انبار، روش های ارزش گذاری موجودی، فرق روش های fifo و lifo و میانگین پرداخته شده است.

صندوق های بازنشستگی در ایران

صندوق های بازنشستگی به عنوان سرمایه گذاران نهادی، به موجب اسناد مصوب سازمان های بین المللی در سرمایه گذاری های خود باید از اصولی مانند داشتن اهداف مشخص، تعادل امنیت و سودآوری، استقلال از مداخلات دولت و مسئولانه بودن سرمایه گذاری، پیروی کنند.

نرم افزار بهای تمام شده

نرم افزار بهای تمام شده در ارائه گزارش های در لحظه و دقیق از هزینه های ساخت محصول و خدمات کاربرد و تولید گزارشات مدیریتی کاربرد دارد.

erp چیست؟

ERP یا نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی، نرم‌افزاری تجاری است که تمام جنبه‌های کسب‌وکار شما را به‌صورت یکپارچه اجرا می‌کند. ERP مجموعه ای از برنامه های نرم افزاری هستند که در یک پلتفرم طراحی شده اند.ERP «ماژول‌هایی» برای برنامه‌های کاربردی سازمانی مانند حسابداری، انبارها، مدیریت نقدینگی، مدیریت امور مشتریان، تولید و بهای تمام شده و حسابداری هستند طراحی می شوند.

بهترین نرم افزار حسابداری

نرم‌افزارهای حسابداری کم هزینه که به‌صورت بسته های آماده یکپارچه می باشند می توانند انتخاب مناسبی برای کسب‌وکارهای متوسط و کوچک که به گزارش های ساده حسابداری نیاز دارند باشند.

در این مقاله خصوصیات نرم افزارهای یکپارچه حسابداری مناسب برای شرکت های متوسط و کوچک بیان شده است که در انتخاب نرم افزار حائز اهمیت است.

راهکار یکپارچه پخش مویرگی سرد و گرم راهیار بر بستر اینترنت اجرا می شود و کلیه حوزه های انبار، فروش، پخش مویرگی سرد و گرم را پوشش می دهد و قابلیت اتصال و دریافت اطلاعات از انواع سخت افزارها را دارد

کانال های توزیع

اصطلاح “کانال توزیع” به روش هایی اطلاق می شود که توسط یک شرکت برای ارائه محصولات یا خدمات خود به مصرف کننده نهایی استفاده می شود.

نرم افزارهای یکپارچه مالی به خودکارسازی فرآیندهای کسب و کارهای کوچک تا متوسط کمک می کند تا ضمن آسانتر کردن جریان فرآیندهای کار، مدیریت کسب و کار را نیز امکانپذیر نمایند.

نرم افزار حسابداری ابری

از ویژگی های نرم افزارهای حسابداری ابری كاربری آسان، هزینه كمتر و امنیت بالاتر می باشد و از طریق اینترنت از هر مكان جغرافیایی می توان با رعایت پروتكل های ارتباطی به سیستم ها دسترسی داشت و از آنها استفاده کنید.

پخش سرد و گرم

یکی از موضوعات مهمی که در حوزه داد و ستد جایگاه ویژه‎ای را به خود اختصاص داده است نحوه فروش و توزیع کالا است. پخش مویرگی با دو نوع پخش سرد و گرم توانسته است به خوبی جایگاه خود را در شبکه های فروش تبیین کند. پخش سرد و گرم راهیار سپینا با توجه به نیاز بازار و تجربه علمی موفق می تواند انتخاب خوبی باشد.

انبارگردانی

امروز كمتر شركتی وجود دارد كه از نرم افزار مكانیزه انبار استفاده نكند. یكی از قابلیت های نرم افزار انبار، امكان انبارگردانی می باشد.

راهکار پخش

یکی از مهمترین موضوعاتی که مدیران با آن مواجه هستند تصمیم گیری در باره کانال های پایدار توزیع و فروش محصولات خود می باشد چرا که این تصمیم به معنای رساندن محصول تولیدشده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب با رعایت مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست می باشد که می تواند باعث ارتقای جایگاه شرکت در بین رقبا شود و زمینه ساز اعتماد مشتریان به شما فراهم کند. اینجاست که راهکار نرم افزاری پخش برای کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می شود.

مالیات و بیمه در نرم افزارها

رشد و توسعه كسب وكارها بدون توجه به قوانین مالیاتی و بیمه، آنها را با خطرپذیری بزرگی مواجه می كند و آگاه نبودن به مسائل مالیاتی و بیمه می تواند سازمان ها را با چالش های جدی مواجه كند.

ماشین آلات، تجهیزات و اموال

ماشین آلات، تجهیزات و اموال، یک دارایی سرمایه ای غیرجاری و ملموس است که در صورت وضعیت مالی (ترازنامه) یک شرکت نشان داده می شود.

مزایای نرم افزار ابری

با نرم افزار مبتنی بر ابر نیازی به سرمایه گذاری یا مدیریت سخت افزار و نرم افزار در داخل شركت ندارید و کارکنان می توانند از هر کجا به اطلاعات دسترسی داشته باشند و تراکنش ها را وارد و تایید و گزارشگیری کنند.

حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریت عبارت است از شناسایی، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، تفسیر و انتقال اطلاعات مالی به مدیران برای تعقیب اهداف سازمان می باشد و با هدف حسابداری مالی متفاوت است زیرا هدف حسابداری مدیریتی کمک به کاربران داخلی شرکت در تصمیم گیری های تجاری و با هدفی آگاهانه است.

حسابداری مدیریت

حسابداری را به عنوان زبان تجارت هم نام می برند. هدف از حسابداری ثبت رویدادهای مالی واحد تجاری و ارائه گزارش ها در قالب استانداردها و اصول پذیرفته حسابداری می باشد. استفاده كنندگان گزارش های حسابداری ذینفعان داخلی و خارج از واحد تجاری هستند. این گزارش ها باید مطابق اصول گزارشگری و استانداردهای پذیرفته شده انجام پذیرد.

حقوق و دستمزد

جبران خدمات كه از آن با عنوان حقوق و دستمزد هم نام برده می شود از جایگاه و اهمیت خاصی در شركت های كوچک و بزرگ برخوردار می باشد. حقوق و دستمزد در گذشته به لحاظ اهمیت به نام HRM نام برده می شد كه شامل پردازش حقوق و دستمزد، ارسال هدایای تولد برای کارکنان، ترتیب فرآیند اداری شرکت و اطمینان از پر شدن صحیح فرمها بود. به عنوان یک حوزه، HRM در بیست سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است و نقش مهمی را در سازمانهای امروزی ایفا می كند به طوری كه امروزه HRM نقش استراتژیک برای موفقیت سازمان ها دارد.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به معاملاتی گفته می شود که از طریق اینترنت و در قالب یک سیستم جامع نرم افزاری یکپارچه انجام می شود. هر زمان که افراد و شرکت ها محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین خرید یا فروش می کنند، به تجارت الکترونیکی مشغول می شوند. اصطلاح تجارت الکترونیک فعالیت‌های دیگری از جمله حراج های آنلاین، بانکداری اینترنتی، درگاه های پرداخت و تهیه بلیط آنلاین و… را نیز شامل می شود.

ارتقای سیستم حسابداری

سیستم حسابداری نیاز ضروری هر کسب و کار است. همراه با توسعه کسب و کار، ارتقاء سیستم حسابداری برای رفع نیازهای جدید لازم و ضروری می باشد.

مزایای erp

راه حل ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی)، یک راه حل ماژولار (modular) است که برای پاسخگویی بخش‌های اصلی یک کسب و کار طراحی شده است. در این مقاله مزایای به کارگیری از سیستم erp شرح داده شده است.

مدیریت منابع انسانی یا HRM، شیوه مدیریت افراد برای دستیابی به عملکرد بهتر است. در این مقاله به 7 اصل مدیریت منابع انسانی می پردازیم.

تفكر سیستمی در حسابداری

تفکر سیستمی در حسابداری چارچوبی برای تفکر استراتژیک سازمانی و کنترل های مدیریتی می باشد و مدیران را درتعیین مقاصد استراتژیک کمک می کند.

حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی عبارت از فرایند تشخیص و اندازه‌گیری اطلاعات درباره منابع انسانی و گزارش این اطلاعات به افراد علاقمند و ذینفع می باشد. در واقع حسابداری منابع انسانی تبدیل مفهوم کیفی و ذهنی ارزش منابع انسانی در قالب کمی و عینی با استفاده از دانش حسابداری است و با سه بخش مهم و اساسی پيرامون منابع انسانی شامل شناسايی، ارزيابی و گزارشگری ارتباط دارد.

سیستم بهای تمام شده

با برخورداری از سیستم بهای تمام شده هم محاسبه بهای تمام شده محصولات تسهیل شده و هم گزارش های مدیریتی دوره ای در لحظه تولید و در اختیار استفاده کنندگان برای تصمیمات قرار می گیرد و مدیران واحدهای تجاری را در تصمیماتی مانند کنترل هزینه ها، تهیه بودجه، تعیین مبلغ فروش و حاشیه سود کمک می کند و این اطلاعات به دلیل این که در محیط یکپارچه سیستم ها تولید می شوند از اعتبار بالایی برخوردار می باشند.

کانورت اطلاعات

کانورت یک لغت لاتین بوده و معنی آن “تبدیل کردن” می‌باشد. این لغت در حوزه علوم رایانه و اطلاعات برای تبدیل اطلاعات از یک بانک اطلاعاتی به بانک اطلاعاتی دیگر بکار می‌رود.
اگر بنا به هر دلیلی بخواهید از نرم افزار جدید استفاده نمایید و بخواهید اطلاعات را از بانک اطلاعاتی قبلی (DATA BASE) به بانک اطلاعاتی جدید منتقل نماید باید کانورت اطلاعات انجام شود

حسابداری بهای تمام شده

حسابداری بهای تمام شده با استفاده از ابزارهای خود، بسیاری از نواقص و مشکلات سیستم های حسابداری سنتی را حل نموده و با تعیین دقیق هزینه‌ها ، تخصیص مناسب آن به محصولات و حذف اتلاف ها و ضایعات تلاش می کند که با استفاده از تکنیک های بهبود مستمر، برای سهامداران خلق ارزش نماید.

قوانین کار در مورد مرخصی

قوانین کار در رابطه با تسویه یا انتقال مانده مرخصی، علاوه بر اجرای نظم و مقررات در ادارات و شرکت ها ، از سوء استفاده کارفرمایان از کارمندان و کارگران نیز جلوگیری میکند. از عوامل تاثیر گذار در محاسبه تسویه یا انتقال مانده مرخصی می توان به تعطیلات رسمی ، ساعت کاری ، مرخصی استحقاقی و … اشاره نمود.

نرم افزار حسابداری ابری

گاهی مدیران و کارمندان نیاز دارند در ساعات غیر اداری به حساب ها دسترسی پیدا کنند. با روی کار آمدن اینترنت و پیشرفت نرم افزار ها می توان ، مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ابری را ، چاره و راه حلی برای انجام امور مالی و حسابداری بدون ایجاد وقفه دانست. نرم افزار حسابداری ابری ، در هر جایی که سیگنال های اینترنت وجود داشته باشد.

نرم افزار حسابداری شرکت های کوچک

با گسترش فعالیت های تجاری ، دیگر نمی توان به شکل سنتی فعالیت های مالی را حسابداری نمود. این کار نیازمند نیروهای حسابدار زیادی می باشد که همین امر سبب افزایش هزینه برای شرکت های کوچک می شود. علاوه بر آن اتلاف زمان را نیز در بر دارد. اینجاست که سیستم های حسابداری و ویژگی نرم افزارهای حسابداری در شرکت های کوچک به کمک آنها می آید.

نرم افزار حسابداری

نرم افزارهای حسابداری بر مبنای اصول حسابداری و استاندارد های معین شده طراحی شده اند. این استاندارد های جهانی به ما در تصمیم گیری در رابطه با این که کدام نرم افزار حسابداری را بخریم و کدام نرم افزار حسابداری را نخریم کمک میکند. مدیران با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ، فرآیندهای مالی را به صورت موثر و کارآمد انجام می دهند.

نرم افزار حسابداری

شرکت های بزرگ به خوبی با ویژگی های نرم افزار حسابداری شرکت های بزرگ آشنا هستند و می دانند برای سهولت در امر حسابداری مجبور به صرف هزینه و استفاده از آنها هستند . از ویژگی های نرم افزار حسابداری شرکت های بزرگ ارائه گزارشات مستمر و مداومی از حساب های مالی می باشد که مدیران شرکت ها به کمک آن عملکرد شرکت و کارمندان خود را بطور دقیق مشاهده می کنند.

دفتر

آدرس
تهران، میدان توحید، ضلع جنوبی میدان، خیابان پرچم پلاک 37

تماس
info@Sepina.ir
02166569320 الی 23 و 91070120–021
fax: 02166569320

ساعات کاری:
شنبه-چهارشنبه: 9:00-17:00
پنجشنبه: 9:00-15:00
جمعه: تعطیل