نقش نرم افزارهای یکپارچه(ERP) در تصمیم گیری های کسب و کارها

نقش نرم افزارهای یکپارچه (ERP) در تصمیم گیری ها

اگر کلمه تصمیم را “راه حلی برای یک مشکل معین، در شرایط فعلی” تعریف کنیم  هر روز تصمیمات زیادی می گیریم. این تصمیمات در برخی موارد بدون هیچ فرآیند رسمی و اغلب بر اساس خبرگی در کسب و کار و نه بر اساس داشتن اطلاعات کافی گرفته می شود. ولی با بهره مندی از اطلاعات کافی که در بانک اطلاعاتی یک سیستم یکپارچه وجود دارد می توان تصمیمات بهتری گرفت و ریسک تصمیمات را به حداقل رساند و از آسیب های تصمیمات مصون ماند. چرا که ما در انتخاب آزاد هستیم، اما نمی توانیم پیامدهای تصمیمات خود را تغییر دهیم.

برای اینکه بتوانیم در محیط رقابتی و در حال تغییر با حداقل ریسک به کسب و کار خود ادامه دهیم،  به راهکارهای نرم افزاری یکپارچه که می توانند اطلاعات را با کیفیت مناسب و در کوتاهترین زمان در اختیار مدیران برای تصمیم گیری قرار دهند، نیاز مبرم داریم.

برای گرفتن یک تصمیم خوب، باید درک خوبی از منابع و محدودیت های خود داشته باشید. در صورتی که از سیستم یکپارچه استفاده می کنید بخشی مهمی از منابع شما در بانک اطلاعاتی سیستم یکپارچه وجود دارد که با اتکا به آن می توانید تصمیمات بهتری برای کسب و کارتان بگیرید.

نقش نرم افزارهای یکپارچه (ERP) در تصمیم گیری ها

نرم افزار ERP چگونه به تصمیم گیری شرکت کمک می کند؟

رقابت در کسب و کارها روز به روز در حال افزایش است. این به دلیل تقاضای روزافزون مشخصات مصرف کنندگان امروزی است، زیرا با پشتیبانی از ابزارهای دیجیتال، دسترسی به گزینه های خدمات مختلف با چند کلیک امکان‌پذیر است و بهترین گزینه را در بیشتر اوقات به راحتی می توانید انتخاب کنید.به همین دلیل، برای عملکرد خوب و تضمین موقعیت خوب در بازار، باید تصمیمات و انتخاب های درست انجام شود.
در فرآیند رشد کسب و کار طبیعی است که تعداد کارها و فعالیت ها در محیط داخلی به تدریج افزایش یابد.این به این دلیل است که با گسترش خدمات خود، داده های بیشتری در مورد مخاطبان مصرف کننده، اطلاعات سرمایه گذاری، جریان نقدی و بسیاری از خواسته های دیگر وجود خواهد داشت.برای مدیریت این حجم وسیع از وظایف، بسیاری از شرکت‌ها هنوز به ابزارهای سنتی مانند صفحات گسترده اکسل، فایل‌های Word و تقویم‌های دیجیتال برای کنترل تاریخ‌ها متکی هستند و همچنان از مکانیسم‌های خدمات مشتری دستی استفاده می‌کنند.
با این حال، این ویژگی‌ها می‌توانند کارایی فرآیندهای مدیریتی را محدود کرده و تصمیم‌گیری شرکت را به خطر بیندازند، زیرا مسائلی مانند خطاهای انسانی در هنگام تجزیه و تحلیل و مدیریت داده‌ها ممکن است رخ دهد.به همین دلیل نرم افزارهای یکپارچه برای بهینه‌سازی وظایف مدیران توصیه می شود.برخی از عواملی که نشان دهنده مفید بودن این ابزار در شرکت شما هستند را بررسی کنید.
در این مرحله، بسیاری از مدیران در نهایت شکست می‌خورند، زیرا حجم زیادی از اطلاعات تولید شده در بخش‌های مالی، خدمات مشتریان، بخش‌های مدیریت افراد، از جمله، کار اداری را بیشتر و بیشتر چالش‌برانگیز می‌کند.با این حال، آگاه باشید که راه ها و روش هایی برای مقابله با این موضوع وجود دارد.یکی از این راه ها استفاده از نرم افزارهای یکپارچه (ERP) در فرآیندهای کسب و کار است.

نقش نرم افزارهای یکپارچه (ERP) در تصمیم گیری ها

اطلاعات دقیق در نرم افزارهای یکپارچه

همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام استفاده از منابع مدیریت دستی، مانند صفحات گسترده و مقالات، برای تفسیر نتایج، احتمال شکست و اشتباه در فرآیند بیشتر است، زیرا این کنترل ممکن است در معرض خطای انسانی باشد.از سوی دیگر، هنگام استفاده از نرم‌افزار های یکپارچه برای کمک به تصمیم گیری، می توان امنیت بیشتری را در مورد داده ها و اطلاعات تضمین کرد و اطلاعات توسط کاربران در مراحل مختلف مورد تائید قرار می گیرند از طرفی خود پلتفرم علاوه بر داشتن فضای ذخیره‌سازی به عنوان یک «سرور» عمل می‌کند تا با محافظت از همه محتوا اطمینان حاصل شود.

نرم افزار ERP در تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند.

یکی دیگر از ویژگی های یک راهکار یکپارچه در هنگام تجزیه و تحلیل داده ها تفاوت ایجاد می کند، این واقعیت است که این ابزار اطلاعات بخش های مختلف شرکت را یکپارچه می کند.به این ترتیب، مدیران کسب و کار می‌توانند به وضوح چگونگی پیشرفت فعالیت‌های داخلی را بررسی کنند و بر این اساس، برنامه‌های اقدام مؤثری برای کسب‌وکار ایجاد کنند.

نقش نرم افزارهای یکپارچه (ERP) در تصمیم گیری ها

نرم افزار یکپارچه به تصمیم گیری سریع کمک می کند.

تاکید بر این نکته حائز اهمیت است که پیاده‌سازی نرم‌افزار یکپارچه، با امکان تجسم بهتر خواسته‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در هر بخش از شرکت، کمک می‌کند تا مدیران بتوانند به سرعت نیازهای کسب‌وکار را تفسیر کرده و راه‌حل‌ها را در زمان کمتری برنامه‌ریزی کنند.این تضمین می کند که برند شما در مقابل رقبا بهتر عمل می کند.اینها اطلاعات اصلی در مورد چگونگی کمک نرم افزار به تصمیم گیری شرکت بودند.می بینید که با سرمایه گذاری در نرم افزارهای یکپارچه، کسب و کار شما قادر خواهد بود بهره وری و عملکرد فعالیت های مدیریت کسب و کار را به طور تصاعدی بهبود بخشد.

برخی از مزایای نرم افزار یکپارچه (نرم افزار ERP)

  1. هماهنگی را تضمین می کند: بدون نرم افزار، بخش های مختلف در هر سازمانی با یکدیگر هماهنگ نخواهند بود.در یک تجارت، بخش های متعددی مانند تولید، فروش و بازاریابی وجود دارد.بدون نرم افزار، دانستن اهداف تعیین شده برای بخش و اینکه آیا آنها به دست آمده اند یا خیر دشوار می شود.
  2. به افزایش درآمد کمک می کند: استفاده از نرم افزار یکپارچه به افزایش بهره وری از دیدگاه کل نگر کمک می کند.تمام داده های مورد نیاز برای تصمیم گیری در یک مکان در دسترس هستند و از هر جایی قابل دسترسی هستند.این به همه تیم‌های درون سازمان کمک می‌کند تا برای تصمیم‌گیری بهتر به داده‌های مورد نیاز دسترسی پیدا کنند، که به برنامه‌ریزی بهتر، بهینه‌سازی فرآیندها و هزینه‌ها و به حداکثر رساندن درآمد شرکت کمک می‌کند.
  3. اتوماسیون باعث صرفه جویی در زمان می شود:
    بدون نرم افزار یکپارچه، زمان زیادی صرف تلاش برای اتصال عملکردهای مختلف یک کسب و کار می شود.اغلب، داده های موجود برای شرکت ممکن است قدیمی باشد یا به آنچه سازمان در حال حاضر انجام می دهد، مرتبط نباشد.این می تواند منجر به نتایج نادرست تجاری شود.برای اطمینان از دقت، می توان از نرم افزار یکپارچه در کسب و کار استفاده کرد.با کمک اتوماسیون، زمان بسیار مهمی در سازمان برای کارکنان صرفه جویی می شود زیرا زمان کمتری را برای تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها صرف می کنند.
نقش نرم افزارهای ERP در تصمیم گیری کسب و کارها
  1. نرم افزار به شناسایی روندها کمک می کند: از مزایای نرم افزار یکپارچه این است که می تواند به شناسایی روندها در بازار کمک کند.برای مثال، ممکن است روندهایی در رابطه با فروش یک محصول خاص با توجه به منطقه جغرافیایی، فصل یا بر اساس تقاضا وجود داشته باشد.این می تواند نشان دهد که مشتریان یک محصول یا خدمات خاص را به سایرین در بازار ترجیح می دهند.از این رو، تیم تولید می تواند مطابق با روندها برنامه ریزی بهتری داشته باشد، که به حداقل رساندن هزینه های سربار، بهینه‌سازی مواد اولیه و ساعات تولید و اطمینان از پیش بینی بهتر تقاضا و عرضه کمک می کند.
  2. به ارزیابی ها کمک می‌کند: از مزایای نرم افزار ERP این است که به واسطه آن ارزیابی ها می‌تواند به تصمیم‌گیری در مورد اهداف عملکرد ایده‌آل برای دستیابی کارمندان کمک کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به نشان دادن میانگین زمان مورد نیاز برای تولید یک واحد از یک محصول یا ارائه یک سرویس خاص کمک کند.از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، تعیین هدف برای تیم های داخلی می تواند انجام شود. همچنین می تواند به تجزیه و تحلیل معیارهای فروش مورد نیاز برای دوام یک تجارت کمک کند.از طریق ارزیابی ها، کسب و کارها می توانند اهداف فروش خاصی را برای سازمان تعیین کنند.
    با گذشت زمان، معیارهای تعیین شده در سازمان می تواند به کسب و کار کمک کند تا از رقبا در بازار پیشی بگیرد.زیرا کسب‌وکارها می‌توانند از داده‌ها برای پیش‌بینی دستیابی به اهداف استفاده کنند و اقدامات لازم برای دستیابی به آنها را انجام دهند (به عنوان مثال، استخدام کارمندان بیشتر، برون‌سپاری مشاغل برای دستیابی به اهداف و غیره).
  3. به ردیابی پیشرفت کمک می کند: بدون هیچ نرم افزار یکپارچه، مدیریت یک شرکت برای اندازه گیری پیشرفت شرکت در مورد فعالیت های تجاری باید بر گزارش دستی تکیه کند.متأسفانه، داده ها شناخته شده نیستند، بنابراین تجزیه و تحلیل اینکه آیا فعالیت های تجاری به نفع سازمان هستند یا خیر، دشوار است.
    نرم افزار یکپارچه به بررسی هرگونه نشانه ای از پیشرفت در شرکت کمک می کند.به عنوان مثال، رشد در فروش و کاهش هزینه ها نمونه هایی از اهداف تجاری هستند. از طریق نرم افزارهای یکپارچه، می توان تغییرات روزانه را که شرکت را به موفقیت نزدیک می کند، از نزدیک رصد کرد.
نقش نرم افزارهای ERP در تصمیم گیری کسب و کارها

نتیجه گیری:
بدون داشتن اطلاعات از وضعیت کسب کار، تصمیماتی که گرفته می شود نمی تواند دستیابی شرکت به اهداف تعیین شده را تضمین کند. در حال حاضر بازارهای کسب و کارها محیطی رقابتی می باشند و اینگونه تصمیم گیری ها می تواند آینده شرکت را به چالش جدی بکشاند و آنرا با ریسک های مختلف مواجه نماید. ولی با داشتن اطلاعات مکفی از محصولات، رفتار مشتریان و … می توانیم تصمیمات بهتر و دقیقتری بگیریم. سیستم های نرم افزاری یکپارچه (ERP) که در محیط اینترنت اجرا می شوند در کوتاهترین زمان اطلاعات با کیفیت را در اختیار مدیران قرار می دهند و سبب می شوند در محیط رقابتی امروزی نه تنها تدوام فعالیت شرکت تضمین شود بلکه برند شرکت را هم تقویت کند و سبب رشد آن باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *