مزایای راهكارهای یكپارچه نرم‌افزاری (ERP) برای صنایع

مزایای راهكارهای یكپارچه نرم‌افزاری(ERP) برای صنایع

در دنیای دیجیتالی فزاینده، کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری به راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای ساده‌سازی عملیات، افزایش بهره‌وری و کسب مزیت رقابتی متکی هستند. یک سیستم نرم افزاری خوب دیگر لوکس نیست. این ابزار به یک ابزار ضروری برای مشاغل در تمام صنایع تبدیل شده است. داشتن یک زیرساخت نرم افزاری قوی و کارآمد برای موفقیت و رشد کسب و کارهای بسیار مهم است.
صنایع در بازار برای اینكه در بازار رقابت بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند، در حال بهبود و توسعه خودشان هستند و اهداف بلندپروازانه ای را تعیین می کنند. یک تغییر پارادایم کامل و راه های جدید دستیابی به این اهداف از طریق دیجیتالی شدن و راه حل‌های نرم افزاری امکان پذیر و قابل بهبود می‌باشند.
راه‌حل‌های نرم‌افزاری، مبتنی بر دهه‌ها تجربه به‌دست‌آمده، در ارائه اتوماسیون فرآیندها، سیستم‌های مدیریت اطلاعات و خدمات به صنایع ، تاسیسات و تولیدکنندگان در سراسر جهان است. راهكارهای یكپارچه نرم افزاری (ERP) با سرعتی بسیار سریعتر از گذشته با همکاری بازیگران اکوسیستم در حال توسعه هستند.

https://terillium.com/wp-content/uploads/2018/02/what-is-ERP.jpg

 

راهكارهای یكپارچه نرم افزاری كمك در تحقق اهداف استراتژی کسب و کارمی‌كنند، همچنین با راهكارهای یكپارچه نرم افزاری:

  • انتظارات مشتری، قیمت و محدودیت‌های نظارتی همیشه در حال تغییر را برآورده کنید.
  • ریسک عملیاتی کمتر، هزینه های عملیاتی کمتر، افزایش درآمد از طریق بهبود در فرایندهای اجرا
  • مدیریت عملیات یکپارچه و در لحظه (on line) را در کارخانه و شرکت توسعه دهید.
  • بهبود مستمر و تغییر طولانی مدت در فرهنگ سازمانی را تقویت می کنند

در حالی که راهكارهای یكپارچه نرم‌افزاری راه‌حلی کاملاً عملی برای كسب و كارها هستند، شرکت‌ها اغلب در آرزوی قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتر از فناوری خود هستند دلایلی وجود دارد که چرا راهكارهای یكپارچه نرم افزاری می‌توانند در توسعه و موفقیت كسب و كارها موثر باشند: 

گسترش با نرم افزارهای یكپارچه مقرون به صرفه تر است.

همانطور که شرکت شما رشد می کند، باید کاربران، عملکرد و گزارش بهتر را افزایش دهید. اغلب کاربران نرم‌افزارهای خود را متناسب با فرایندهای كسب و كار خودشان تهیه می كنند. نرم افزارهای یكپارچه باید قابلیت اضافه نمودن فرم های جدید را داشته باشند یا بتوانند از طریق وب سرویس ها با سایر نرم افزارهای خاص تعامل اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند یكپارچه سازی را در سطح سازمان اجرا كنند. یكپارچه سازی در سطح سازمان باعث حذف كارهای تكراری كاربران می شود و اشتباهات به حداقل می‌رسد كه در نهایت موجب كاهش هزینه‌ها و زمان انجام كارها می شود.

گردش کار عمدی بهره وری را افزایش می دهد.

با استفاده از نرم افزار یكپارچه برای رفع نیازهای صنعت و به طور دقیق تر، نیازهای کسب و کار شما، روند ثبت اطلاعات در آن سیستم می تواند بسیار منطقی باشد. تقریباً به همان روشی که همیشه ابزار مناسبی برای کار وجود دارد، راهكار یكپارچه نرم افزاری برای پاسخگویی به فرایندهای كسب و كارها می‌باشند. وقتی توسعه‌دهنده نرم‌افزار شما در سطح نزدیک با صنعت شما آشنا باشد، می‌تواند فرآیند گردش کار را ارائه دهد که منطبق یا نزدیك به محدوده صنعت شما باشد.

یکی از راه حل‌های راهكارهای یكپارچه برای صنایع، اطمینان از پایگاه کاربر با گردش کاری منطقی برای آنها می‌باشد، این است كه گردش کاری را که مشتری قبلاً از آن استفاده می‌کند استقرار دهیم. وقتی نرم‌افزار شما این گردش کار را اجرا نماید، نه اینکه فرایندها متناسب با با فرایندهای نرم افزار اجرا شوند. این عمل باعث می‌شود فرایندهای كسب و كار با كمترین تغییرات اجرا شوند و به دنبال آن، اتوماسیون سازی جریان كارها، باعث بهبود بهره وری سازمان می‌شود.

یكپارچگی با نرم افزارهای دیگر

نرم افزارهای یكپارچه باید بتوانند ارتباط خوبی با نرم افزارهای “خارجی” داشته باشند تا شکاف های موجود در عملکرد خود را پر کنند. اغلب، آنها به طور خاص برای ارتباط با محصولات دیگر در تلاش برای ترغیب مشتریان به خرید سایر محصولات ساخته شده توسط همان شرکت می‌باشند. این ادغام‌ها با ابزارهای رایج باعث حفظ یكپارچگی و توسعه اتوماسیون متمرکز می‌شوند و می توانند مطمئن باشند که این فرآیندها بدون نیاز به دخالت انسان اتفاق می‌افتد. 

ماژول های خاص صنعت

هنگامی که سازمان شما با یک راهكار نرم افزاری خاص صنعت شریک می شود، مجموعه ای از ابزارها به شما ارائه می شود که مختص کارکردهای کسب و کار شما هستند. هنگامی که یک گردش کار واضح و ابزارهای روشن برای انجام آن کار وجود داشته باشد، سازمان شما می تواند به طور موثرتری از آن سیستم استفاده کند.

ارائه دهندگان راهكارهای یكپارچه به منظور ایجاد نسخه های سفارشی نرم افزار خود برای مطابقت با نیازهای هر صنعت اختصاص نمی دهند. راه حل آنها ابتدایی ترین عملکرد را ارائه می دهد که بدون افزودن هیچ گونه ابزار واقعاً ارزشمندی برای یک پایگاه مشتری بسیار گسترده جذاب خواهد بود.

راهكارهای یكپارچه باید بتوانند ضمن پوشش نیازها و فرایندهای عمومی، باید بتواند نیازهای خاص مشتری را پاسخگو باشند و در كوتاهترین زمان بتواند نیازهای خاص و اساسی مشتری را پاسخگو باشند در غیر اینصورت این راهكار برای آن صنعت مناسب نمی‌باشد و پاسخگو نمی باشد.

پشتیبانی

با یک سیستم نرم افزاری متمرکز، یک کارمند پشتیبانی متخصص و مجرب به شركت معرفی می‌شود. پرسنل پشتیبانی که در همان صنعتی که یک نرم افزار به آن خدمت می کند آموزش دیده و کار می کنند، بسیار مستعد ارائه کمک و مشاوره شایسته هستند. هنگامی که یک کارشناس منحصراً در یک صنعت کار می کند، مشکلات مربوط به آن صنعت را به تنهایی حل می کند و می تواند پایگاه دانش ارزشمندی را با سرعت بیشتری ایجاد کند. نمایندگان یک راه حل خاص صنعت می خواهند درک کاملی از عملکردهای روزانه کسب و کار شما داشته باشند و بدانند که چه ویژگی های خاصی بهترین سود را برای کسب و کار شما خواهد داشت.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZia3dHEQBcs0mzhDua-rbLPgSkxqcbC0xC51UdRmc-KuVz_6gO_cilZn-Q6JpAlWqKoI&usqp=CAU

كمك در برنامه‌ریزی به مدیران 

یکی از مزایای اصلی استفاده از راهكارهای یكپارچه نرم افزاری، بهبود قابل توجه در کارایی و بهره وری است. یک سیستم نرم افزاری که به خوبی طراحی شده است، کارهای روتین را خودکار می کند، خطاهای دستی را کاهش می دهد و کارهای اداری وقت گیر را به حداقل می رساند. این به کارمندان اجازه می دهد تا بر فعالیت های با ارزش بالاتری که منجر به نوآوری و درآمدزایی می شود، تمرکز کنند. با خودکارسازی فرآیندها، کسب‌وکارها می‌توانند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند که منجر به افزایش کارایی و بهره‌وری می‌شود و می‌توانند نظرات و گزارش‌های كارشناسی شده را برای اتخاذ تصمیم گیری‌ برای برنامه‌ریزی به مدیران ارائه دهند.

عملیات ساده و گردش کار

یک راهكار یكپارچه نرم افزاری خوب می تواند عملیات کسب و کارها را ساده و گردش کار بهینه نماید. این امکان همکاری و ارتباط موثر در میان بخش ها و تیم های مختلف را فراهم می کند و جریان روان اطلاعات را تضمین می کند و گلوگاه ها را کاهش می‌دهد.  سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه می‌توانند عملکردهای مختلفی مانند فروش، مدیریت موجودی، امور مالی و خدمات مشتری را به هم متصل کنند و امکان اشتراک‌گذاری یکپارچه داده‌ها و تصمیم‌گیری در زمان واقعی را فراهم کنند. این ساده‌سازی عملیات به کسب‌وکارها کمک می‌کند کارآمدتر عمل کنند، به خواسته‌های مشتری پاسخ دهند و سریعاً با تغییرات بازار سازگار شوند

بهبود تجربه مشتری

در محیط کسب و کار مشتری محور امروزی، ارائه یک تجربه استثنایی برای مشتری بسیار مهم است. یک راهكار یكپارچه نرم افزاری خوب می تواند کمک قابل توجهی به دستیابی به این هدف کند. با ادغام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، کسب و کارها می توانند بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات، رفتار و الگوهای خرید مشتری به دست آورند. با زیرساخت نرم افزاری خوب، کسب و کارها می توانند رضایت مشتری را افزایش دهند، روابط پایدار ایجاد کنند و وفاداری را تقویت کنند.

تجزیه و تحلیل دقیق داده ها و تصمیم گیری آگاهانه

یک سیستم نرم‌افزاری خوب می‌تواند قابلیت‌های تحلیلی قدرتمندی را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد الگوها، روندها و فرصت‌های پنهان در داده‌هایشان را کشف کنند. تجزیه و تحلیل دقیق داده ها، تصمیم گیری آگاهانه را تسهیل و انتخاب‌های استراتژیک داشته باشند. با بینش‌های نرم‌افزاری قابل اعتماد، کسب‌وکارها می‌توانند جلوتر از رقبا باقی بمانند و به طور موثر خود را با پویایی بازار تطبیق دهند.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvbc6KYm6TieOu2G_8fh8STnN2ls1rWuxkq2E4PFbgQdIx4gqZSgX1jcu02VqxacM7cPY&usqp=CAU

مقیاس پذیری و سازگاری

راهكارهای یكپارچه نرم افزاری باید مقیاس‌پذیر و قابل تطبیق باشند، باید بتوانند نیازهای متغیر کسب‌وکار را تطبیق دهند و عملیات آنها را گسترش دهند به عنوان مثال، راهكارهای یكپارچه نرم افزاری راهیار مبتنی بر انعطاف‌پذیری و مقیاس ‌پذیری مشتری را با ارائه منابع درخواستی ارائه می‌کنند و توانایی به طور موثر همراه با رشد مشتری را مدیریت می‌کند و به نوسانات بازار پاسخ دهند تا كسب و كارها بتوانند چابک و رقابتی بمانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *