سیستم ERP چگونه به بهبود کسب و کارتان کمک می کند؟

بهترین سیستم ERP

بهترین سیستم های ERP ابزارهای چند منظوره عالی هستند که کل کسب و کار شما را بهبود می بخشند و به شما امکان می دهند هر بخش را از یک سیستم متمرکز برای افزایش کارایی، افزایش توان عملیاتی و کاهش هزینه ها اداره کنید. به استفاده کنندگان گزارش ها از مدیران و کارشناسان گرفته تا کاربرانی که در یک سیستم ERP خوب ورود اطلاعات را انجام می‌دهند بینش و دید بیشتری می دهد و باعث می شود عملیات شما روان تر و پربازده تر باشد.

بهترین سیستم ERP

کدام صنایع به سیستم ERP نیاز دارند؟

همه صنایع می توانند از سیستم ERP بهره‌مند شوند.
در گذشته‌ای نه چندان دور، تنها چند ارائه‌دهنده ERP در بازار وجود داشت که بر شرکت‌های بزرگ متمرکز بودند، اما امروزه ارائه دهندگان سیستم ERP برای هر صنعت، هراندازه و هر رشته فعالیت وجود دارند. بهترین سیستم ERP برای کسب و کار خاص شما، ERP ای است که در خط کسب و کار شما تخصص و تجربه داشته باشد و ویژگی های مورد نیاز برای بهبود کسب و کار شما را پاسخگو باشد.
بهترین سیستم ERP متناسب با کسب و کار شما به صنعت، اندازه، بودجه و نیازهای اختصاصی کسب و کار شما بستگی دارد. آنچه ممکن است بهترین راه حل برای یک سازمان چند ملیتی باشد با نیازهای یک شرکت کوچک و متوسط (SME) که تازه شروع به کار کرده است، متفاوت است و یک سیستم ERP کوچک نمی تواند پاسخگوی نیازهای یک شرکت بزرگ باشد. قبل از سرمایه‌گذاری در یک سیستم ERP، بررسی دقیق در کسب‌وکار خود و خروجی هایی که لازم دارید از یک سیستم نرم‌افزاری ERP دریافت کنید بسیار مهم است و بعد از آن بهترین سیستم ERP را انتخاب کنید و اطمینان پیدا کنیدکه با نیازهای شما مطابقت دارد.

چرا سیستم های ERP اینقدر محبوب هستند؟

همه سیستم های ERP خوب به شما کمک می کنند کارایی خود را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهید – به شما امکان می دهند وظایف و فرآیندها را خودکار و ساده کنید و همچنین اطلاعات را در سراسر سازمان خود در یک بانک اطلاعاتی به اشتراک بگذارید.
ERP ها در محیط کسب و کار مدرن امروزی بسیار ارزشمند هستند. پیاده‌سازی ERP در سازمان شما مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت از جمله:

  • ارائه سرویس بیشتر و به موقع؛
  • کاهش هزینه های موجودی کالا؛
  • پایان دادن به اشتباهات خرید؛
  • بهبود راندمان تولید؛
  • هزینه یابی دقیق تولیدات؛
  • جریان نقدی بهتر و
  • کاهش هزینه های عملیاتی
سیستم ERP

اتوماسیون فرآیند چیست؟

یک سیستم ERP خوب می‌تواند عملکردهای کلیدی کسب‌وکار مانند پردازش سفارش، تولید و امور مالی را خودکار کنند و اوقات کارکنان شما را آزاد کنند تا روی کارهای مهم‌تری نسبت به ورود داده‌ها تمرکز کنند.

تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که ERP که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند شامل اتوماسیون فرآیندهای کسب‌وکار مبتنی بر فناوری است که برای آنها مهم‌تر است.

تاثیر سیستم ERP بر حسابداران

یکی از بزرگترین مزایای سیستم ERP این است که یک سیستم کاملاً یکپارچه است که به شما امکان می دهد کل عملیات خود از جمله بخش حسابداری خود را از یک سیستم واحد اجرا کنید. استفاده از یک سیستم با حذف نیاز به ارجاع متقابل و وارد کردن مجدد همان داده ها در چندین سیستم و صفحات گسترده، حسابداری را آسان تر می کند و در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

یک سیستم کاملاً یکپارچه با از بین بردن خطاهای بارگذاری، خطاهای ورودی و خطاهای احتمالی زمان‌بندی، دقت گزارش‌های حسابداری و مالی شما را افزایش می‌دهد، و همچنین به شما امکان می‌دهد این گزارش‌ها را سریع‌تر تکمیل کنید و اطلاعات مالی را سریع‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بهتر انجام دهید.

تصمیمات مالی آگاهانه تر با بهترین سیستم ERP

یک سیستمERP همچنین می‌تواند نحوه محاسبه هزینه‌های تولید توسط بخش حسابداری شما را بهبود بخشد. هزینه‌یابی تولید از نظر داخلی برای تیم حسابداری شما مهم است، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا صورت‌های مالی را به‌درستی تهیه کنند، که هم به نفع سازمان شما می باشد و هم راندمان شما را بهبود می بخشد. محاسبه قیمت تمام شده دقیق تولید به شما می‌گوید که هر تولیدی که انجام می‌دهید واقعاً چقدر برای شما هزینه دارد، به شما این امکان را می‌دهد که تشخیص دهید کجا می‌توانید کارآمدتر شوید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید – که باعث صرفه‌جویی در هزینه و افزایش حاشیه سود می‌شود.

سیستم ERP

نرم افزار ERP برای مهندسی

ERP ها می توانند به مهندسان کمک کنند تا کارهای خود را با کارایی بیشتر و موثرتر انجام دهند و میزان زمان مهندس ی مورد نیاز برای هر کاری را که انجام می دهید کاهش دهد. مهندسانی که در محیط های تولید سفارشی کار می کنند برای ایجاد مدل های بزرگ و پیچیده به نرم افزارهای مهندسی تکیه می کنند. اما یکی از دست و پا گیرترین و دقیق ترین وظایف بخش مهندسی ایجاد یک فرمولاسیون مواد (BOM) از یک مدل فنی و سپس انتقال آن در یک ERP است. یک ERP مخصوص تولید می تواند به طور خودکار اطلاعات فنی شما را با ERP شما پیوند دهد تا این اطلاعات حیاتی آزادانه از سیستم فنی شما به ERP شما جریان یابد و یک BOM آماده برای تهیه و تولید ایجاد کند.

با یکپارچه سازی ERP با اطلاعات مهندسی، خطاها را کاهش می دهید، در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید و سرعت تولید را افزایش می دهید. به هر حال، شما مهندسانی متخصصی را دارید برای طراحی، نه مهارت‌های وارد کردن داده‌هایشان، استخدام کرده‌اید، بنابراین با یک سیستم ERP خوب، می‌توانند زمان بیشتری را برای طراحی محصولات و زمان کمتری را برای ورود و تطبیق داده‌ها و اطلاعات بین دو سیستم متفاوت صرف کنند.

سیستم ERP

مدیریت پروژه با سیستم های ERP

در اصل ERP یک سیستم مدیریت پروژه و مدیریت اولویت است. یک نرم افزار خوب ERP تمام ابزارهای مورد نیاز برای برنامه ریزی و پیگیری پیشرفت پروژه ها را در اختیار شما قرار می دهد. با یک سیستم ERP خوب، به سمت یک سیستم مدیریت پروژه کارآمدتر و موثرتر حرکت خواهید کرد.

یک سیستم ERP خوب به شما این امکان را می دهد که به طور مؤثر تمام نقاط را که باید تکمیل شوند تا به موقع محصولات از درب کارخانه به موقع خارج شوند را مدیریت کنید. راهکارهای صنایع راهیار نمایش سطح بالایی از فعالیت هایی را که باید به منظور ارائه یک کار تکمیل شوند، ارائه می دهند. در هر مرحله، می‌دانید که چه وظیفه‌ای باید انجام شود. داشتن یک ERP به این معنی است که شما همیشه در کل سازمان خود دید کاملی خواهید داشت و به شما این امکان را می دهد که بهتر بر همه جزئیات سازمان خود مدیریت و نظارت کنید.

بهترین سیستم ERP

مدیریت فروش و ارتباط با مشتری

راضی نگه داشتن مشتریان مهمترین کاری است که می توانید برای اطمینان از تکرار تجارت انجام دهید. اگر کاری اختصاصی برای مشتری انجام دادید که مشتری آنرا دوست داشت، مشتری به شما وفادارتر می شود و احتمال بیشتری دارد که وفادار بمانند و شما را به سایرین توصیه کنند. حتی اگر مشتریان شما هرگز مستقیماً با سیستم ERP شما تعامل نخواهند کرد، اما این یک ابزار حیاتی در ایجاد تجربیات بهتر مشتری است. از آنجایی که ERP به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را ساده کنید و کارآمدتر کنید، می توانید قیمت های منصفانه تر و ثابت تری ارائه دهید، محصول ثابت تری ارائه دهید، استانداردهای تحویل خود را بهبود ببخشید، و زمان پاسخگویی به خدمات مشتری خود را افزایش دهید و رضایت شما را بیشتر کند.

مدیریت موجودی

یک سیستم مدیریت موجودی به تنهایی نمی تواند موجودی شما را به طور مؤثر بهینه کند – مگر اینکه سیستم مدیریت موجودی شما با بقیه سازمان شما یکپارچه شود. این جایی است که یک ERP وارد می شود. یک نرم افزار خوب ERP مدیریت موجودی شما را با بقیه عملیات شما یکپارچه می کند و ردیابی موجودی در سراسر سازمان شما را آسان می کند. یک سیستم ERP خوب به کارکنان شما دسترسی فوری به یک پایگاه داده موجودی متمرکز می دهد که در زمان واقعی به روز می شود.

این به شما امکان می‌دهد دقیقاً بدانید چه چیزی را می‌توانید یا نمی‌توانید انجام دهید، چه مواد خامی را در دسترس دارید، و همچنین به شما این اطمینان را می‌دهد که آنچه در پایگاه داده ثبت می‌شود در واقع با آنچه در قفسه شما قرار دارد مطابقت دارد، نه تنها تولید کارآمدتر است که گزارش مالی نیز آسان تر است.

مدیریت دقیق موجودی می تواند به شما کمک کند کارایی کلی خود را نیز افزایش دهید. کارمندان می توانند وقت خود را به جای اینکه مثلاً یک قطعه خاص را پیدا کنند، صرف کارهای دیگر کنند. با یک سیستم ERP، می‌توانید به طور خودکار موجودی‌هایی را که در هر کار استفاده می‌کنید، پیگیری کنید، که به عنوان مثال به شما امکان می‌دهد برنامه‌ریزی تولید بهتری انجام دهید زیرا دقیقاً از مقدار مواد اولیه در دسترس و آنچه نیاز دارید مطلع هستید. برای سفارش تکمیل یک کار یک سیستم ERP مدیریت موجودی شما را آسان‌تر می‌کند، که کل عملیات شما را کارآمدتر می‌کند.

نتیجه:

یک سیستم ERP خوب، با توانایی خود برای اتصال کل فرایندهای سازمان شما، واقعاً به موتور کار سازمان شما تبدیل می شود و به شما امکان می دهد عملیات کسب و کار خود را بهبود بخشید و به کسب و کار بهتر و کارآمدتری تبدیل شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *