راهکار نرم افزاری برای انبوه سازان مسکن

راهکار نرم افزاری انبوه سازان مسکن

در همه کسب و کارها ریسک مالی اجتناب ناپذیر است بنابراین، داشتن درک عمیق از منشاء ریسک‌های مالی و اتخاذ تدابیر مؤثر برای حذف ریسک‌های مالی تا زمانی که هنوز قابل کنترل هستند، ضروری می باشد. پروژه های ساختمانی سرمایه بر هستند و تامین مالی برای موفقیت هر پروژه ساختمانی بسیار مهم است ، جهت دستیابی به اهداف پروژه نیاز به جریان پایدار منابع مالی هست تأمین مالی بر جنبه های مختلف عملکرد انبوه سازان مسکن و پروژه های آنها تأثیر می گذارد. عدم اطمینان از تامین مالی، اجرای روان پروژه های ساختمانی را تهدید می کند و برای ماندن در صحنه، باید بتوانند به سرعت با تغییر شرایط اقتصادی سازگار شوند تا سطح کسب و کار را گسترش و سهم بازار خودشان را بهبود دهند.
در شرایط افزایش قیمت ها، در صنعت تولید مسکن شرکت ها با چالش های جدی مواجه هستند و میزان تولید مسکن در شرایط عدم تعادل اقتصادی به روش های تامین مالی آن وابسته است و شرکت هایی در این صنعت فعالیت می کنند باید یا منابع سرشار مالی داشته باشند یا از روش هایی همانند پیش فروش و یا از سایر روش ها برای تامین مالی استفاده کنند.

پیش فروش به‌عنوان تامین مالی در انبوه سازان مسکن

اصطلاح انبوه سازان برای شرکت ها و تشکل هایی بکار گرفته میشود که معمولا بیش از یک ساختمان بلند مرتبه یا به‌صورت شهرک سازی فعالیت می کنند و برای پیشرفت در پروژه های خود مجبور به تامین مالی از روش پیش فروش هستند در این روش که معمولاً تمامی سازندگان از آن استفاده می کنند روش فروش یک یا چند واحد به قیمت روز با توجه به میزان نیاز مالی می باشد.
اگر فرض کنیم که واحد پیش فروش شده پس از دوسال به خریدار تحویل داده می شود سود تفاوت قیمت خرید تا زمان تحویل، متعلق به خریدار می باشد. ریسک این روش در زمانی که نرخ بهره بازار از نرخ بهره بانکی بیشتر است متوجه سازنده می شود و احتمال زیان برای فروشنده قطعی می باشد و تاثیر افزایش قیمت ها بر زمان تحویل تاثیر می گذارد و حتی پروژه نیمه تمام رها شود و اینجاست که خریدار هم دچار ریسک می شود.

راهکار نرم افزاری برای انبوه سازان مسکن

به‌عبارت دیگر در روش پیش فروش برای زمانی که نرخ بهره بازار از نرخ بهره بانکی بیشتر می باشد، روشی مطمئن نیست و هر چقدر اختلاف این دو نرخ بهره بیشتر باشد ریسک برای خریدار و فروشنده بیشتر می شود.
اما روش دیگری در بازار متداول شده است که بیشتر در شرکت های تعاونی استفاده می شود که با توجه به هزینه زمین و هزینه های ساخت از اعضا پول دریافت می شود. مراحل ساخت و زمان اجرای آن به همراه هزینه به اعضا برای یک دوره مشخص مثلاٌ یک ساله اعلام می گردد و با توجه تعداد سهام (واحدی یا سهم) قسط بندی و دریافت می گردد بنابراین هزینه های ساخت به‌صورت کامل دریافت می شود و پروژه مطابق برنامه زمانبدی پیش می رود و سود سرمایه گذاری اعضا در این روش تضمین می گردد در این روش می توان سودی را هم بعنوان هزینه های مدیر طرح برای سازنده در نظر گرفت و از اعضا دریافت کرد.

روش عضوگیری و صدور سهام در تعاونی های انبوه ساز مسکن

همین طور که از عنوان این روش مشخص می باشد شرکتها یا تعاونیها (سازندگان) برای انبوه سازی مسکن شروع به اطلاع رسانی و عضوگیری می کنند شرکت، پیش فروش را معمولاً به‌صورت واحدی یا به‌صورت سهم از پروژه تعریف می کند اعضاء با ثبت نام در این طرح و خرید سهم شروع به واریز اقساط می کنند.
سازنده برای هر دوره ساخت که معمولاٌ یک سال می باشد برآورد ساخت می کند این برآورد با توجه استعلام ها و برآوردها و قراردادهایی که با تامین کنندگان و پیمانکاران منعقد یا توافق می کنند محاسبه می شود و با این روش ریسک تغییرات قیمت را مدیریت می کنند و اعضا با اطمینانی که در این روش دارند شروع به واریز می کنند.

راهکار نرم افزاری برای انبوه سازان مسکن

جرائم و پاداش به اعضا در روش عضوگیری

در این روش در ابتدای ساخت هیچکس بر کس دیگری از امتیاز خاصی برخوردار نمی باشد بنابراین همه اعضاء از شرایط مساوی برخوردار می باشند اما اگر عضوی زودتر پرداخت کرد سازنده برای عضو امتیاز قائل می شود و شاید سود ریالی هم برای عضو محاسبه کند و اگر عضوی دیرتر پرداخت کرد امتیاز منفی برای عضو لحاظ می شود و جریمه ریالی هم برای عضو در نظر گرفته می شود.

موارد استفاده جرائم و پاداش اعضا

جرائم و پاداش های ریالی در پرداخت های بعدی اعضاء در نظر گرفته می شود و اگر مبلغی در انتهای پروژه اعضای طلبکار یا بدهکار باشند به آنها پرداخت یا دریافت می گردد از این مهمتر امتیازهای مثبت و منفی تعیین میکنند که عضو با امتیاز بالاتر، در انتخاب واحد، پارکینگ، انباری و… اولویت دارند.
موضوع مهم و اساسی در مدیریت فرآیند این روش می باشد چرا که انبوه سازان بیشتر وقت خود را صرف جنبه های فنی پروژه می کنند وانتخاب این روش باعث ایجاد سازمان عریض و طویل در بخش اداری و مالی می شود و تعداد مراجعات اعضا افزایش می یابد و غیرقابل کنترل می شود و انتخاب این روش می تواند خودش به یک ریسک تبدیل شود و عدم پاسخگویی مناسب به اعضا پروژه را منجر به شکست کند.

راهکار نرم افزاری برای انبوه سازان مسکن

اما نگران نباشید امروز تکنولوژی ها و فنآوری های نوین فقط در بخش ماشین آلات و موضوعات فنی نبوده با زیر ساخت های ایجاد شده در بخش سخت افزارها و پروتکل های ارتباطی به همراه دستاوردهای جهانی در بخش تکنولوژی اطلاعات و … ، امروز راهکارهای نرم افزاری بدین منظور ارائه شده است که به آن می پردازیم.

راهکار نرم افزاری برای انبوه سازان

همه کسب و کارها در هر اندازه و در هر صنعتی، از نرم افزارهای مناسب با صنعت و کسب کار خودشان بهره می برند. نرم افزارها امروز توانسته اند با ارائه خدمات ویژه به کسب کارها کمک کنند تا بتوانند به فعالیت خود با اطمینان و آرامش بیشتری ادامه دهند و صنعت انبوه سازان هم از این امر مستثنی نیست.

راهکار نرم افزاری انبوه سازان مسکن ویژگی های به شرح زیر را دارند:

  • تعریف ساختار و سیاست برای هر پروژه
  • تشکیل پرونده الکترونیکی برای هر یک از اعضا
  • تعریف پروژه های مختلف انبوه سازی
  • تعریف مدل سهامی یا واحدی برای هر پروژه
  • محاسبه اقساط برای اعضا
  • درگاه واریز الکترونیکی برای اعضا
  • پورتال اعضا
  • محاسبه جرائم و پاداش اعضا به‌صورت خودکار
  • دسترسی اعضا به کاردکس خصوصی خودشان
  • ابلاغ اطلاعیه ها و بخشن نامه ها به‌صورت الکترونیکی
  • امکان بازدید الکترونیکی اعضا از پروژه
  • امکان خرید و فروش امتیاز توسط اعضا و با نظارت انبوه ساز
  • اجرای سیستم در محیط شبکه اینترنی و دسترسی اعضا از خارج از محیط انبوه ساز
  • اجرا سیستم در کنار ماژول های حسابداری، انبار، حقوق، اموال، اتوماسیون اداری و … به‌صورت یکپارچه
  • تعریف حدود دسترسی برای کاربران
  • امکان ردیابی از بازدید اعضا به‌خصوص در ابلاغیه ها و بخش نامه ها
  • و …
راهکار نرم افزاری راهیار برای انبوه سازان مسکن

گروه شرکت های سپینا در حال حاضر با ارائه راهکار نرم افزاری راهیار با تجربه نزدیک به یک دهه اجرای موفق در انبوه سازان مسکن توانسته است خدمتی نوین به این صنعت ارائه نماید. با بازدید از صفحه راهکار تعاونی مسکن راهیار می توانید با قابلیت ها و توانمندی های این راهکار نرم افزاری آشنا شوید و ویدیوی داستان موفقیت مشتریان این راهکار را ملاحظه فرمایید. انبوه سازان با اطمینان خاطر با انتخاب راهکار نرم افزاری راهیار می توانند به ‌صورت چابک و بدون بزرگ کردن واحد مالی و اداری و به دور از جریان کاغذ بازی به موضوعات فنی و پروژه پرداخته و ریسک های مالی خود را کنترل نمایند.

راهکار تعاونی مسکن راهیار، راهکاری مناسب برای انبوه سازان و طرح نهضت ملی مسکن”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *