وبلاگ مقالات آموزشی سپینا

کانال های توزیع

کانال توزیع چیست و چه اجزایی دارد؟

اصطلاح "کانال توزیع" به روش هایی اطلاق می شود که توسط یک شرکت برای ارائه محصولات یا خدمات خود به مصرف کننده نهایی استفاده می شود.

نرم افزار یکپارچه مالی برای شرکت های متوسط و کوچک

نرم افزارهای یکپارچه مالی به خودکارسازی فرآیندهای کسب و کارهای کوچک تا متوسط کمک می کند تا ضمن آسانتر کردن جریان فرآیندهای کار، مدیریت کسب و کار را نیز امکانپذیر نمایند.
نرم افزار حسابداری ابری

ویژگی های اساسی نرم افزار حسابداری ابری

از ویژگی های نرم افزارهای حسابداری ابری كاربری آسان، هزینه كمتر و امنیت بالاتر می باشد و از طریق اینترنت از هر مكان جغرافیایی می توان با رعایت پروتكل های ارتباطی به سیستم ها دسترسی داشت و از آنها استفاده کنید.
پخش سرد و گرم

پخش سرد و گرم

یکی از موضوعات مهمی که در حوزه داد و ستد جایگاه ویژه‎ای را به خود اختصاص داده است نحوه فروش و توزیع کالا است. پخش مویرگی با دو نوع پخش سرد و گرم توانسته است به خوبی جایگاه خود را در شبکه های فروش تبیین کند. پخش سرد و گرم راهیار سپینا با توجه به نیاز بازار و تجربه علمی موفق می تواند انتخاب خوبی باشد.
انبارگردانی

انبارگردانی در نرم افزار انبار

امروز كمتر شركتی وجود دارد كه از نرم افزار مكانیزه انبار استفاده نكند. یكی از قابلیت های نرم افزار انبار، امكان انبارگردانی می باشد.
راهکار پخش

نرم افزار پخش در راهکارهای یکپارچه

یکی از مهمترین موضوعاتی که مدیران با آن مواجه هستند تصمیم گیری در باره کانال های پایدار توزیع و فروش محصولات خود می باشد چرا که این تصمیم به معنای رساندن محصول تولیدشده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب با رعایت مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست می باشد که می تواند باعث ارتقای جایگاه شرکت در بین رقبا شود و زمینه ساز اعتماد مشتریان به شما فراهم کند. اینجاست که راهکار نرم افزاری پخش برای کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می شود.
مالیات و بیمه در نرم افزارها

مالیات و بیمه در نرم افزارها

رشد و توسعه كسب وكارها بدون توجه به قوانین مالیاتی و بیمه، آنها را با خطرپذیری بزرگی مواجه می كند و آگاه نبودن به مسائل مالیاتی و بیمه می تواند سازمان ها را با چالش های جدی مواجه كند.
ماشین آلات، تجهیزات و اموال

حسابداری ماشین آلات، تجهیزات و اموال

ماشین آلات، تجهیزات و اموال، یک دارایی سرمایه ای غیرجاری و ملموس است که در صورت وضعیت مالی (ترازنامه) یک شرکت نشان داده می شود.
مزایای نرم افزار ابری

مزایای نرم افزار ابری

با نرم افزار مبتنی بر ابر نیازی به سرمایه گذاری یا مدیریت سخت افزار و نرم افزار در داخل شركت ندارید و کارکنان می توانند از هر کجا به اطلاعات دسترسی داشته باشند و تراکنش ها را وارد و تایید و گزارشگیری کنند.
حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریتی و اهمیت آن

حسابداری مدیریت عبارت است از شناسایی، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، تفسیر و انتقال اطلاعات مالی به مدیران برای تعقیب اهداف سازمان می باشد و با هدف حسابداری مالی متفاوت است زیرا هدف حسابداری مدیریتی کمک به کاربران داخلی شرکت در تصمیم گیری های تجاری و با هدفی آگاهانه است.
حسابداری مدیریت

جایگاه حسابداری در شركت ها

حسابداری را به عنوان زبان تجارت هم نام می برند. هدف از حسابداری ثبت رویدادهای مالی واحد تجاری و ارائه گزارش ها در قالب استانداردها و اصول پذیرفته حسابداری می باشد. استفاده كنندگان گزارش های حسابداری ذینفعان داخلی و خارج از واحد تجاری هستند. این گزارش ها باید مطابق اصول گزارشگری و استانداردهای پذیرفته شده انجام پذیرد.
حقوق و دستمزد

چالش های حقوق و دستمزد

جبران خدمات كه از آن با عنوان حقوق و دستمزد هم نام برده می شود از جایگاه و اهمیت خاصی در شركت های كوچک و بزرگ برخوردار می باشد. حقوق و دستمزد در گذشته به لحاظ اهمیت به نام HRM نام برده می شد كه شامل پردازش حقوق و دستمزد، ارسال هدایای تولد برای کارکنان، ترتیب فرآیند اداری شرکت و اطمینان از پر شدن صحیح فرمها بود. به عنوان یک حوزه، HRM در بیست سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است و نقش مهمی را در سازمانهای امروزی ایفا می كند به طوری كه امروزه HRM نقش استراتژیک برای موفقیت سازمان ها دارد.
تجارت الکترونیک

راهکار جامع تجارت الکترونیک (E-commerce)

تجارت الکترونیک به معاملاتی گفته می شود که از طریق اینترنت و در قالب یک سیستم جامع نرم افزاری یکپارچه انجام می شود. هر زمان که افراد و شرکت ها محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین خرید یا فروش می کنند، به تجارت الکترونیکی مشغول می شوند. اصطلاح تجارت الکترونیک فعالیت‌های دیگری از جمله حراج های آنلاین، بانکداری اینترنتی، درگاه های پرداخت و تهیه بلیط آنلاین و... را نیز شامل می شود.
ارتقای سیستم حسابداری

اهمیت ارتقاء نرم افزار حسابداری

سیستم حسابداری نیاز ضروری هر کسب و کار است. همراه با توسعه کسب و کار، ارتقاء سیستم حسابداری برای رفع نیازهای جدید لازم و ضروری می باشد.
مزایای erp

علت استقرار سیستم ERP و مزایای ERP چیست؟

راه حل ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی)، یک راه حل ماژولار (modular) است که برای پاسخگویی بخش‌های اصلی یک کسب و کار طراحی شده است. در این مقاله مزایای به کارگیری از سیستم erp شرح داده شده است.

مدیریت منابع انسانی و 7 اصل مهم آن

مدیریت منابع انسانی یا HRM، شیوه مدیریت افراد برای دستیابی به عملکرد بهتر است. در این مقاله به 7 اصل مدیریت منابع انسانی می پردازیم.
تفكر سیستمی در حسابداری

تفكر سیستمی در حسابداری

تفکر سیستمی در حسابداری چارچوبی برای تفکر استراتژیک سازمانی و کنترل های مدیریتی می باشد و مدیران را درتعیین مقاصد استراتژیک کمک می کند.
حسابداری منابع انسانی

اهمیت حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی عبارت از فرایند تشخیص و اندازه‌گیری اطلاعات درباره منابع انسانی و گزارش این اطلاعات به افراد علاقمند و ذینفع می باشد. در واقع حسابداری منابع انسانی تبدیل مفهوم کیفی و ذهنی ارزش منابع انسانی در قالب کمی و عینی با استفاده از دانش حسابداری است و با سه بخش مهم و اساسی پيرامون منابع انسانی شامل شناسايی، ارزيابی و گزارشگری ارتباط دارد.