وبلاگ مقالات آموزشی سپینا

سیستم بهای تمام شده

کاربرد سیستم بهای تمام شده برای مدیران

با برخورداری از سیستم بهای تمام شده هم محاسبه بهای تمام شده محصولات تسهیل شده و هم گزارش های مدیریتی دوره ای در لحظه تولید و در اختیار استفاده کنندگان برای تصمیمات قرار می گیرد و مدیران واحدهای تجاری را در تصمیماتی مانند کنترل هزینه ها، تهیه بودجه، تعیین مبلغ فروش و حاشیه سود کمک می کند و این اطلاعات به دلیل این که در محیط یکپارچه سیستم ها تولید می شوند از اعتبار بالایی برخوردار می باشند.
کانورت اطلاعات

کانورت اطلاعات یا تبدیل اطلاعات و اهمیت آن

کانورت یک لغت لاتین بوده و معنی آن "تبدیل کردن" می‌باشد. این لغت در حوزه علوم رایانه و اطلاعات برای تبدیل اطلاعات از یک بانک اطلاعاتی به بانک اطلاعاتی دیگر بکار می‌رود. اگر بنا به هر دلیلی بخواهید از نرم افزار جدید استفاده نمایید و بخواهید اطلاعات را از بانک اطلاعاتی قبلی (DATA BASE) به بانک اطلاعاتی جدید منتقل نماید باید کانورت اطلاعات انجام شود
حسابداری بهای تمام شده

حسابداری بهای تمام شده محصولات تولیدی

حسابداری بهای تمام شده با استفاده از ابزارهای خود، بسیاری از نواقص و مشکلات سیستم های حسابداری سنتی را حل نموده و با تعیین دقیق هزینه‌ها ، تخصیص مناسب آن به محصولات و حذف اتلاف ها و ضایعات تلاش می کند که با استفاده از تکنیک های بهبود مستمر، برای سهامداران خلق ارزش نماید.
قوانین کار در مورد مرخصی

تسویه یا انتقال مانده مرخصی در قانون کار

قوانین کار در رابطه با تسویه یا انتقال مانده مرخصی، علاوه بر اجرای نظم و مقررات در ادارات و شرکت ها ، از سوء استفاده کارفرمایان از کارمندان و کارگران نیز جلوگیری میکند. از عوامل تاثیر گذار در محاسبه تسویه یا انتقال مانده مرخصی می توان به تعطیلات رسمی ، ساعت کاری ، مرخصی استحقاقی و ... اشاره نمود.
نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری و دلایل و مزایای استفاده از آن

گاهی مدیران و کارمندان نیاز دارند در ساعات غیر اداری به حساب ها دسترسی پیدا کنند. با روی کار آمدن اینترنت و پیشرفت نرم افزار ها می توان ، مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ابری را ، چاره و راه حلی برای انجام امور مالی و حسابداری بدون ایجاد وقفه دانست. نرم افزار حسابداری ابری ، در هر جایی که سیگنال های اینترنت وجود داشته باشد.
نرم افزار حسابداری شرکت های کوچک

نرم افزار حسابداری شرکت های کوچک و در حال رشد و ویژگی های آن

با گسترش فعالیت های تجاری ، دیگر نمی توان به شکل سنتی فعالیت های مالی را حسابداری نمود. این کار نیازمند نیروهای حسابدار زیادی می باشد که همین امر سبب افزایش هزینه برای شرکت های کوچک می شود. علاوه بر آن اتلاف زمان را نیز در بر دارد. اینجاست که سیستم های حسابداری و ویژگی نرم افزارهای حسابداری در شرکت های کوچک به کمک آنها می آید.
نرم افزار حسابداری

کدام نرم افزار حسابداری را بخریم ؟ / کدام نرم افزار حسابداری را نخریم ؟

نرم افزارهای حسابداری بر مبنای اصول حسابداری و استاندارد های معین شده طراحی شده اند. این استاندارد های جهانی به ما در تصمیم گیری در رابطه با این که کدام نرم افزار حسابداری را بخریم و کدام نرم افزار حسابداری را نخریم کمک میکند. مدیران با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ، فرآیندهای مالی را به صورت موثر و کارآمد انجام می دهند.
نرم افزار حسابداری

ویژگی های نرم افزار حسابداری شرکت های بزرگ و آشنایی با انواع سیستم های حسابداری

شرکت های بزرگ به خوبی با ویژگی های نرم افزار حسابداری شرکت های بزرگ آشنا هستند و می دانند برای سهولت در امر حسابداری مجبور به صرف هزینه و استفاده از آنها هستند . از ویژگی های نرم افزار حسابداری شرکت های بزرگ ارائه گزارشات مستمر و مداومی از حساب های مالی می باشد که مدیران شرکت ها به کمک آن عملکرد شرکت و کارمندان خود را بطور دقیق مشاهده می کنند.