پخش سرد و گرم

یکی از موضوعات مهمی که در حوزه داد و ستد جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، نحوه فروش و توزیع کالا است. پخش مویرگی با دو نوع پخش سرد و گرم توانسته است به خوبی جایگاه خود را در شبکه های فروش تبیین کند. پخش سرد و گرم راهیار سپینا با توجه به نیاز بازار و تجربه علمی موفق می تواند انتخاب خوبی باشد.

پخش سرد و گرم

داد و ستد در حوزه اقتصاد یکی از موضوعات مهم جوامع امروز است که شاخص اصلی بقا برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ محسوب می شود. رونق خرید و فروش و ارائه خدمات یکی از مسائلی است که برای تدوام حضور در عرصه اقتصادی مهم و بااهمیت می باشد. با توجه به گسترش و تعالی علم و پیشرفت انسان در زمینه های علمی و پژوهشی راهکارهای متعددی در عرصه داد و ستد و کسب و کار ارائه شده است که این راهکارها می توانند باعث فروش بیشتر به همراه کیفیت بالا باشد. استفاده از این راهکارها تجربه ی بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها برای فروش کالا و ارائه خدمات بوده است که برخی از این راهکارها و برنامه ها با داشتن نتایج و کارایی بالا و قابل قبول توانسته است بیش از دیگر برنامه های مورد استفاده قرار گیرند. روش های بسیار زیادی توسط فروشندگان مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است که بهترین روش همراه با نتایج مثبت و قابل قبول روش پخش مویرگی است که این روش دارای دو نوع پخش گرم و پخش سرد می باشد. پخش گرم و پخش سرد نوعی عرضه کالا و محصول بوده بر اساس شرایط موجود در بازار و نوع محصولات برای توزیع مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که در پخش گرم و پخش سرد مهم نیست که شما توزیع کالا دارید یا ارائه خدمات برای هر دو می توان از پخش گرم یا پخش سرد استفاده کرد. زیرا شما در هر دو صورت نیازمند ایجاد شبکه برای جذب مخاطب و مشتری هستید.

پخش سرد و گرم

پخش مویرگی

برای درک بهتر مفهوم پخش مویرگی که در آن واسطه های میانی برداشته شده و محصولات و خدمات به طور مستقیم در اختیار فروشندگان و کسب و کارهای خرد قرار گرفته می شود، بهتر است به تعریف مفاهیم این حوزه یعنی پخش گرم و پخش سرد اشاره شود.
پخش مویرگی که در آن سود بیشتر با حذف واسطه و کاهش قیمت انجام می پذیرد، می تواند به فروشندگان خرده امکان خرید با گستره بیشتر را بدهد. زیرا در این روش فروش خرده فروشان با گستره بزرگی از محصولات مواجه هستند که به آنها امکان انتخاب گسترده را داده و شرایط ایده آل برای خرید را فراهم می کند.
پخش گرم در این حوزه به این معنا است که عرضه کننده محصول، اجناس قابل عرضه و مورد تقاضای بازار را توسط ماشین به محل هایی که از قبل مشخص شده است، ارسال کرده و به خرده فروشان جامعه هدف عرضه می کند. این امر توسط بازاریاب انجام شده که در این روش، فروش و بازاریابی در یک مرحله و با یک فرایند انجام می پذیرد که باعث کاهش هزینه است. این خود یکی از مزایای پخش گرم می باشد. پخش گرم بیشتر در حوزه کالاهای اساسی بازار که شامل محصولات غذایی می باشد، انجام می شود. زیرا سرعت عرضه در پخش گرم بالا است. در پخش گرم در همان مکان فروش توافق های ضروری و لازم انجام و محصولات مورد نیاز خریدار به وی عرضه می شود.

پخش سرد و گرم

روش دیگر در پخش مویرگی، پخش سرد است که در این روش، برخلاف پخش گرم که بازاریابی و فروش طی یک فرایند انجام می پذیرد. در این روش بازاریابی و فروش در دو مرحله مجزا انجام می شود. در پخش سرد ابتدا بازاریابی و معرفی کالا، محصولات و خدمات توسط بازاریاب انجام و پس از تائید و درخواست خرده فروش و ارائه کننده خدمات، فاکتور صادر و سپس در مرحله بعد محصول یا خدمات توسط ماشین به محل مراجعه و عرضه انجام می گردد. صدور فاکتور در مرحله اول به دلیل جلوگیری از غیرقطعی شدن سفارش می باشد. از جمله محصولات و کالاهایی که در پخش سرد توزیع می شوند، محصولاتی هستند که تاریخ مصرف نداشته و جزو کالاهای اساسی و ضروری نیستند. در این روش به دلیل اینکه فروشنده و ارائه کننده خدمات از قبل توافقات لازم و اصلی را انجام داده است و مقدار و مبلغ قطعی مشخص شده است، زمان بسیار کمتری نسبت به پخش گرم نیاز داشته و توقف اتومبیل در محل فروش کوتاه تر می باشد به همین دلیل هزینه کمتری را به خود اختصاص می دهد.
با توجه به پیچیدگی بازار و افزایش میزان رقابت در میان شرکت های خدماتی و کارخانه های تولید کننده، در عصر کنونی شاهد رشد روش های متفاوت و گوناگونی در جهت پخش کالا و محصولات و معرفی خدمات می باشیم. با توجه به آنکه علم و تجربه ثابت کرده است که بقا و تعالی کسب و کار وابسته به بالا رفتن فروش و ارائه خدمات است؛ پس بی شک برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کسب و کار و کاهش سود، باید به روش های صحیح در این حوزه مراجعه کرد.

 نرم افزار پخش راهیار با پوشش پخش سرد و گرم و امكان سفارش گیری با تبلت و موبایل، جهت کمک به این حوزه گامی ارزنده و اساسی برداشته است. پخش سرد و گرم راهیار سپینا در صنایع دارویی، لبنی، مواد غذایی و…  توانسته است با حمایت از هر دو روش پخش و با انتخاب روش صحیح و مطلوب عرضه محصولات گامی مهم و موفق در مسیر دستیابی به اهداف برنامه های فروش بردارد. با توجه به اینکه شرکت های بازرگانی و تولیدی تمام تلاش خود را برای بالا بردن کارایی در پیش گرفته اند تا در عرصه تجارت رقابت نمایند، لذا در این راستا پخش سرد و گرم راهیار سپینا می تواند گزینه مناسبی برای این عرصه باشد.

نرم افزار پخش راهیار در محیط یكپارچه با نرم افزارهای دیگر مرتبط بوده و اطلاعات بازاریاب ها، مشتریان و موجودی كالاها در لحظه به روز شده و اسناد مالی به صورت خودكار صادر می شوند.

پخش سرد و گرم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *