نرم افزار پخش مویرگی سرد و گرم

نرم افزار پخش مویرگی سرد و گرم

روش‌های فروش شامل طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها است که می‌توانید از آنها برای فروش محصول به روشی منحصربه‌فرد به مشتریان استفاده کنید. هنگامی که درک درستی از مشتری و فرآیند فروش داشتید باید تعیین کنید که از کدام کانال های توزیع و پخش استفاده کنید. شما می توانید یک روش را برای چندین مرحله یا روشی متفاوت برای هر مرحله انتخاب کنید. تکنیک مناسب برای شما به عادات خرید و میزان علاقه مشتریان شما بستگی دارد. هر روشی که انتخاب می‌کنید باید خودتان را تجهیز کنید که چگونه محصول خود را به مشتری ارائه و بفروشید به گونه‌ای که جذاب باشد و مستقیماً با او ارتباط برقرار کنید.
همچنین نرم افزاری که برای پشتیبانی از کانال توزیع و پخش استفاده می کنید باید بتواند تمامی فرآیندها و نیازهای شما را تامین کند راهکار یکپارچه پخش مویرگی راهیار گروه نرم افزاری سپینا هم پخش سرد و گرم را پشتیبانی می کند و راهکاری مطمئن برای شرکت های پخش می باشد.

پخش سرد و گرم

سیستم پخش چیست؟

سیستم پخش زنجیره‌ای از مشاغل یا واسطه‌ها هستند که کالا یا خدمات از آن عبور می‌کند تا به خریدار نهایی یا مصرف‌کننده نهایی برسد. سیستم پخش شامل عمده فروشان، خرده فروشان، توزیع کنندگان و حتی از طریق اینترنت میباشد و بعنوان بخشی از فرآیند پایین دستی هستند و به این سوال پاسخ می دهند که “چگونه محصول خود را به دست مصرف کننده برسانیم؟” این بر خلاف فرآیند بالادستی است که به عنوان زنجیره تامین شناخته می شود، که به این سوال پاسخ می دهد که “تامین کنندگان ما چه کسانی هستند؟”

آشنایی با سیستم پخش

پخش مویرگی مسیری است که کالاها و خدمات باید طی کنند تا به مصرف کننده مورد نظر برسند. گاهی اوقات کالاها و خدمات از طریق کانال های متعدد – ترکیبی از کوتاه و بلند – به مشتریان راه پیدا می کنند. افزایش تعداد راه هایی که مصرف کننده می تواند کالایی را پیدا کند می تواند مبلغ فروش را افزایش دهد و هم می تواند یک سیستم پیچیده ایجاد کند که گاهی اوقات مدیریت توزیع را دشوار می کند. کانال‌های توزیع طولانی‌تر همچنین می‌تواند به معنای سود کمتری باشد که هر واسطه برای خدماتش از تولیدکننده دریافت می‌کند.

 به طور کلی، اگر واسطه های بیشتری در کانال توزیع دخیل باشند، ممکن است قیمت یک کالا افزایش یابد. برعکس، یک کانال مستقیم یا کوتاه ممکن است به معنای هزینه کمتر برای مصرف کنندگان باشد زیرا آنها مستقیماً یا با حداقل واسطه از تولید کننده خرید می کنند.

انواع کانال های پخش/توزیع

گاهی اوقات ممکن است یک کانال پخش/توزیع بی پایان به نظر برسد در حالیکه در هر سه نوع کانال اصلی، ترکیبی از یک تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده نهایی می توانند حضور داشته باشند.

• کانال اول طولانی ترین است زیرا شامل هر چهار عنصر حضور دارند: تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده. برخی از صنایع مانند مواد غذایی، داروئی، لبنی و مانند اینها نمی توانند مستقیماً به یک خرده فروش بفروشند. این در سیستم سه عنصری عمل می کند، به این معنی که ملزم هستند ابتدا محصول خود را به یک عمده فروش بفروشند و سپس به یک خرده فروش، سپس خرده فروش محصول را به مصرف کننده نهایی می فروشد در این مدل پخش مویرگی سرد و گرم بصورت جداگانه یا ترکیبی استفاده می شود.

• کانال دوم عمده‌فروش وجود ندارد – جایی که تولیدکننده مستقیماً به خرده‌فروشی می‌فروشد و خرده فروش محصول را به مصرف‌کننده نهایی می‌فروشد. به این معنی است که کانال دوم فقط شامل یک واسطه است و توسط خرده فروشی به مصرف کننده نهایی فروخته می شود.

• کانال سوم و نهایی یک مدل مستقیم به مصرف کننده است که در آن تولید کننده محصول خود را مستقیماً به مصرف کننده نهایی می فروشد. آمازون که از پلتفرم خود برای فروش Kindles به مشتریان خود استفاده می کند، نمونه ای از یک مدل مستقیم است. این کوتاه ترین کانال توزیع ممکن است که هم عمده فروش و هم خرده فروش در آن وجود ندارد.

انتخاب کانال پخش مناسب برای محصولات

همه انواع کانال های پخش برای همه محصولات کار نمی کنند، بنابراین برای شرکت ها مهم است که کانال مناسب را انتخاب کنند که آیا از روش سرد یا گرم یا ترکیبی از این دو روش استفاده کنند. کانال باید با ماموریت کلی شرکت و چشم انداز استراتژیک از جمله اهداف فروش آن هماهنگ باشد.
روش پخش باید برای مصرف کننده ارزش بیافزاید. آیا مصرف کنندگان می خواهند با یک فروشنده صحبت کنند؟ آیا آنها می خواهند قبل از خرید محصول را مدیریت کنند؟ یا می خواهند آن را به صورت آنلاین و بدون دردسر خریداری کنند؟ پاسخ به این سؤالات می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشخص کنند کدام کانال را انتخاب می کنند.

ثانیاً، شرکت باید در نظر داشته باشد که می‌خواهد محصولات چقدر سریع به دست خریدار برسد. برخی از محصولات به بهترین وجه توسط یک کانال پخش مستقیم مانند گوشت ارائه می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از یک کانال غیر مستقیم بهره‌مند شوند.

اگر یک شرکت چندین کانال پخش را انتخاب کند، مانند فروش محصولات به صورت آنلاین و از طریق یک خرده‌فروش، کانال‌ها نباید با یکدیگر تضاد داشته باشند. شرکت ها باید استراتژی داشته باشند تا یک کانال بر دیگری غلبه نکند همچنین در کانال پخش غیرمستقیم که به‌صورت مویرگی و از روش های سرد و گرم استفاده می کنند نباید با دیگر کانال های پخش در تضاد باشند.

راهکار نرم افزاری برای کانال های پخش

امروز تعدد و تنوع و پیچیدگی های کانال های پخش مویرگی سرد و گرم بسیار زیاد شده اند و اهمیت پاسخگویی به مشتریان در بازار رقابتی، استفاده از راهکار یکپارچه نرم افزاری را برای صنعت پخش مویرگی ضروری کرده است. راهکارهای نرم‌افزار ی باید بتوانند با انواع دستگاه ها و سخت افزارها ارتباط برقرار کنند و سفارش های مشتریان و وصولی های آنها در سیستم به‌طور خودکار ثبت و اطلاعات مشتریان بروز آوری شوند از طرفی اطلاعات محصولات و کالاها بر بستر اینترنت در اختیار موزین قرار گیرد.

راهکار پخش مویرگی راهیار گروه نرم افزاری سپینا بر بستر اینترنت (wcf) اجرا می شود و حدود وظایف کاربران با تعیین حدود دسترسی برای آنها تعریف می شود از طرفی سطح امنیت در بانک اطلاعات به خوبی رعایت شده است و با سرعت مناسب کلیه کاربران در نقاط مختلف جغرافیایی در سیستم پخش سرد یا گرم یا ترکیبی استفاده می کنند و اطلاعات در لحظه در سیستم ثبت می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *